Κεφάλαιο 6: Πλασάροντας Φάρμακα στο Κοινό
Η διαφήμιση των ψυχοτρόπων φαρμάκων στην τηλεόραση έχει προκαλέσει τρομαχτική ανταπόκριση από τη μεριά του κοινού.
Οι πωλήσεις, μόνο τα πρώτα τρία χρόνια που ξεκίνησαν οι διαφημίσεις στην τηλεόραση, γνώρισαν αύξηση κατά διακόσια πενήντα τοις εκατό. Με έσοδα που χτυπάνε επίπεδα ρεκόρ, η βιομηχανία φαρμάκων ξοδεύει 2,9 δις δολάρια το χρόνο μόνο για διαφημίσεις στην τηλεόραση. Διαφημιστικά κόλπα όπως «ομάδες υποστήριξης ασθενών» και εργαλεία που με αδιάκριτα μέσα κάνουν «έγκυρη αξιολόγηση» της κατάστασης των ατόμων, προσθέτουν εκατοντάδες ασθενείς στη βάση δεδομένων τους.
Σήμερα, οι φαρμακοβιομηχανίες ξοδεύουν 5,3 δις δολάρια το χρόνο για την προώθηση φαρμάκων που χορηγούνται κατόπιν ιατρικής συνταγής – σχεδόν εννιά φορές πάνω από τα χρήματα που ξόδευαν για παρόμοιου τύπου μάρκετινγκ πριν από δέκα χρόνια.
Ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Οι διεθνείς πωλήσεις των ψυχοφαρμάκων έχουν φτάσει στα 80 δις δολάρια το χρόνο.
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, στο μεταξύ οι ψυχίατροι κλείνουν οικειοθελώς τα μάτια στην ανθρώπινη τραγωδία που έχουν δημιουργήσει και η οποία έχει πλέον πάρει τεράστιες διαστάσεις.
ΓΕΓΟΝΟΣ: Το πρόγραμμα Teenscreen τσεκάρει χιλιάδες μαθητές για διανοητικές διαταραχές σε πάνω από 500 σχολεία σε 43 πολιτείες της Αμερικής.